Дистанційне навчання!
Я досліджую світ(українська мова)
Тема.Я досліджую рослини взимку. Казка Данїїла Корсуна "Лісова красуня".
-Пригадай, які зміни в неживій природі відбуваються взимку.
Більшість рослин заздалегідь готується до зими. Ще восени однорічні трав’янисті рослини зів’яли, залишивши своє насіння в ґрунті. З нього навесні виростуть нові трави.
У багаторічних трав’янистих рослин відмерла наземна частина рослини, в ґрунті лишилися кореневища, бульби, цибулини. Навесні з них розів’ються молоді частини рослини.
Деякі рослини залишаються зеленими під снігом усю зиму. Це суниці, верес, журавлина. Є рослини, що ростуть і взимку. Під шаром снігу та опалого листя у підсніжників, пролісок, рясту з’являються пуп’янки, які з настанням тепла розпускаються. Життя рослинам узимку зберігає сніжна ковдра. Температура повітря під снігом, навіть якщо його товщина всього 10 сантиметрів, буде на 15-20° вищою, ніж зовні.
У глибокому спокої перебувають дерева і кущі. Майже всі вони на зиму скинули листя. Однак на їхніх гілках залишаються бруньки. Зовні бруньки вкриті темними лусочками. Усередині бруньки є дуже дрібні зелені листочки. Наприкінці січня на вербі бруньки збільшуються, скидають лусочки і вкриваються світлим пушком. За зиму бруньки підростають на інших деревах і кущах. Яка б не була сувора зима, ріст рослин не припиняється, а лише сповільнюється.
У зимовому лісі милують око припорошені снігом зелені ялини й сосни.
Листки хвойних дерев - хвоїнки, вкриті товстою шкіркою, яка утримує вологу. Хвоїнки випаровують вологи значно менше, ніж широкі листки листяних дерев і кущів. Ось чому хвойні дерева не засихають узимку.
-Сьогодні ми познайомимося з казкою Данїїла Корсуна "Лісова красуня".
-Прочитайте казку,а потім дайте відповідь на запитання!
Лісова красуня (казка)
Жила-була у лісі ялинка. Серед інших високих сосен та ялин, серед рясних берізок та вільх ялинка бачила себе дуже непривабливою. І коли легенький вітерець заводив жваву розмову у лісі, то всі деревця починали шелестіти-гомоніти між собою. Тільки ялинонька з ріденьким та тоненьким голосочком своїх голочок мовчки сумувала. Її ніхто не чув, на неї ніхто не звертав уваги. Одного разу ялинці стало так сумно, що вона не витримала і заплакала. Сльози одна за одною стікали з її голочок і капали на невеличкий горбочок під ялинкою, який раптом ворухнувся.
- Зайчик? – здивувалася ялинка. – Звідки ти тут?
- Спав, поки якесь дівчисько сліз не розпустило, - пробубонів зайчик спросоння. – І чому ми плачемо?
- Я – маленька, низенька, зовсім не схожа на інших, мене ніхто не чує, навіть якщо щосили крикну. Мені сумнооооо!. – ще більш розридалася ялинка.
- Так! Спокійно! – сказав зайчик, знаючи, здавалося, що робити. – Ти хоч би одну зиму перезимувала? Ти хоч би один раз бачила, як зимою сумують берези та вільхи?
Ялинка невпевнено запитала:
- А щ...що таке зима???
- Так, зрозуміло! Тяжкий випадок! Будемо виправляти! – зайчик діловито став на задні лапи. – Чекай, я скоро повернуся. Тільки не смій плакати!
Ялинка не встигла оговтатися, як зайчик повернувся з рудою подружкою. Звали її білочка. Невдовзі друзі розповідали ялиночці, що є пори року, що листяні дерева обсипають листя на зиму, а хвойні, тобто і ялинкові, навпаки розпушують свої голки і стають справжніми прикрасами лісу.
Непомітно минули літо й осінь. Дерева скидали листя, а ялинка потихеньку підростала. Рясних голочок ставало все більше. Друзі щодня навідувалися до ялинки, розповідаючи їй різні історії, але тепер і ялинка могла розповісти, що їй було відомо від інших мешканців. Їй зовсім не було сумно.
Настала зима. Сніг укрив теплою ковдрою дерева й землю. Ялинка розпушила свої віти. Під ними ялинка часто укривала від холодного вітру друзів, або гралася, обсипаючи їх інколи свіжим сніжком.
А якою ялинка модницею стала – не передати! То виблисне зеленою макси-сукнею аж до землі, то одягне білосніжну шубку, перетворившись на лагідного полярного ведмедика, то одягне кришталевої чистоти прикраси, наче царівна.
Одного разу лісом прогулювався хлопчик з татом. Побачивши засніжену ялиноньку, що переливалася у сонячний морозний день безліччю діамантів, хлопчик вигукнув:
- Тату! Красуня! Лісова красуня!
- Красуня! – погодився тато.
З цього часу усі в лісі знали, що лісова красуня – це ялинка. Ялинка дуже раділа з цього, але ще більше вона раділа, що в неї є такі чудові друзі.
-
Про що ця казка?
-
Який настрій був у ялинки до розмови з
зайчиком?
-
Чи змінився її настрій після розмови? Як
саме?
-
А який настрій був у зайчика напочатку
розмови? Як змінився його настрій? Чому?
-
Чи будь-яка розмова завжди покращує
настрій?
-
Який настрій у вас зараз після читання
цього тексту? Чому?
-
Чого навчає ця казка?
Математика
Тема.Я досліджую рослини взимку.Сутність дії множення.Задача на знаходження третього доданка.
-Відкрий зошит,запиши число,класна робота. Сьогодні у нас 14 січня. Нижке,на початку рядочку пропиши цифри:1 рядок-8,2 рядок-80.
14 січня
Класна робота
8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8 8
80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80 80
-Розглянь малюнок.Скільки всього вишень?
Склади приклад на додавання.
-Розглянь наступний малюнок.
2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 10
3+3+3+3+3 = 15
4 + 4 + 4 = 12
5 + 5 + 5 = 15
6 + 6 = 12
7 + 7 = 14
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
2*5=10 5*3=15
3*5=15 6*2=12
4*3=12 7*2=14
Образотворче мистецтво
Тема.Зимові кольори та відтінки
-Чи готові ви поринути у зимову казку? Сьогодні на уроці будемо створювати її!
- Яка зараз пора року? ( Зима ).
- Які зміни відбулися в природі з приходом зими? (Випав сніг,стало
холодно,замерзли водойми).
- Які барви приносить з собою зима? ( холодні ).
- Подивіться за вікно. Які кольори зараз переважають? (
блакитний,білий,синій).
- Прочитай віршика.
Уночі мороз поволі
Інеєм упав на шлях...
Спотикається на полі
Місяць грудень по
грудках.
І тому такий він гнівний,
Дружить з вітром крижаним.
А хуртеча рівно-рівно
Засипає слід за ним.
Сипле сніг мов стеле
килим,
Щоб за груднем із дібров
Тим рипучим снігом білим
Рік Новий до нас ішов.
- Які ознаки
зими ви запам'ятали?
- Сьогодні на уроці ми з вами створимо власну зимову композицію.
Пояснення і виконання роботи.
1.Спочатку нам треба визначитись з положення аркуша паперу.
Давайте подумаємо і спробуємо визначити, як же краще нам буде розташувати свої
аркуші паперу. ( Визначаємо найоптимальніше положення аркуша паперу ).
2.Тепер нам потрібно олівцем позначити небо і поле. Після цього підбираємо необхідну кольорову гаму.Малюємо небо і поле.
3.Тепер нам треба притиснути до створеного малюнка аркуш паперу. У нас
вийшов відтиск.
- Тепер на аркуші, який ми притискали, домальовуємо за власним бажанням,
фантазією елементи для вашого власного малюнка.
Комментариев нет:
Отправить комментарий